вторник, 2 декабря 2014 г.

Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 8-го класу)

Завдання
ІІІ (обласного) етапу
VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 8-го класу)


1. Напишіть образок* «Поцілунок осені»,  використовуючи різні типи односкладних речень.

*Образок – невеликий художній твір (переважно прозовий), побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту чи події.

                                                                                                                          12 балів


2. Спишіть, замінюючи дієслова у формі минулого часу на дієслова у теперішньому. Письмово поясніть, якого стилістичного відтінку набуває текст. Четверте речення розберіть за членами речення та надпишіть частини мови.

         Під темним небом затривожився, загудів ліс, закипіло листя на ньому, деревам чогось захотілося бігти, але вони не знали, куди податися, й, стогнучи, металися на всі боки. Знову мигнула блискавка раз і вдруге. Ліс і зверху, і зсередини просвітився недобрим блакитним огнем, а грім, як навіжений, лупнув у кілька ціпів, неначе хотів обмолотити землю. І вона під ударами грози почала злякано кренитись у безвість.
         Раптом на землю стіною обвалилася злива. Одразу невидимим став ліс, тільки стогін його охоплював, затискав і перекочував усе далі й далі.
М. Стельмах

                                                                                                                          5 балів


3. Серед поданих слів 10 записано неправильно. Випишіть їх, виправивши помилки. Поясніть правопис цих слів.

         Воз’єднання, ссавці, заввідділу, академмістечко, прочитанний, жаданий, міццю, шалений, перельєш, ніччю, жовччю, відзеркалений, старанний, несказанний, статей, олов’яний, безталанний, бовван, безмінний, страйком, священий, тушшю, притаманний, буквенний, написаний, письменний, студенний, блаженний.

                                                                                                                          6 балів





4. Доберіть 5 фразеологізмів до поданих слів, розкрийте їхнє значення.

Бити, батько, дух, душа, язик.
                                                                                                                          6 балів

5. Виправте в поданих реченнях помилки.

§   По всім питанням ти дав вірну відповідь.
§   Згідно наказу в конкурсі приймають участь самі сильні студенти.
§   Певну долю витрат приймає на себе власник.
§   Наше заключення слідуюче…
§   Два учня на протязі уроку не задавали жодного питання.

                                                                                                                          5 балів

6. Запишіть слова, вставляючи відповідні орфограми.

         Хвас…ливий, св…ще…ник, контрас…ний, проїз…ний, до (в) подоби, на (добра) ніч, пів\юрти, пліч(о)пліч, все\таки, хліб\сіль, на(швидку)руч, у(сто)крат, де(не)де, не(мовби)то, дев…яносто(п…яти)тис…ячний.
                                                                                                                          5 балів

7. Запишіть асоціативний ряд, який виник у вас у зв’язку зі звучанням слів «поезія», «душа поета».                                                                     4 бали


Комментариев нет:

Отправить комментарий