Завдання
ІІІ (обласного) етапу
VІІІ Міжнародного конкурсу з
української мови імені Петра Яцика
(для
учнів 10-го класу)
1. Письмово
прокоментуйте вислів:
«Книги – переплетені люди» (А.С. Макаренко).
12
балів
2. Поясніть
правопис слів іншомовного походження, замініть їх українськими відповідниками.
Активний, девіз, хакер, раритет,
ігнорувати, фіктивний, ідентичний, дистанція, експеримент, смог, соціальний,
тавтограма.
6
балів
3. Складіть
діалог, використовуючи вербальні етикетні засоби спілкування, що могли б
відбутися між бібліотекарем та учнем, якому
потрібно написати реферативну роботу на краєзнавчу тематику.
7
балів
4.
Перепишіть речення. Знайдіть фразеологізми та визначте їхню синтаксичну
функцію.
1.
Погрузаємо в борги, потім нас продають за
безцінь і деруть з народу шкуру.
2.
Рідна влада вже давно ллє крокодилячі сльози
щодо партійної неструктурованості суспільства, одночасно роблячи все можливе,
аби ту неструктурованість відтягнути на якомога пізніший час.
3.
Гра в чотири руки годиться хіба що для
фортепіано.
4.
Дивна річ: мало хто умів колись читати, а
«Кобзар» Т. Шевченка люди знали на зубок (Із газет).
4
бали
5. Напишіть
у формі тез і аргументів ваші пропозиції Міністрові освіти і науки України щодо
поліпшення викладання української літератури в школі.
8
балів
6. Утворіть
і запишіть складне речення, у якому б у ролі підмета були такі слова: ого-го-го, визволені. Зробіть
повний синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, дайте загальну
характеристику всій конструкції і компонентам
як простим реченням).
8
балів
7. Назвіть неморфологічні способи словотворення.
Згрупуйте за способом словотворення подані слова.
«Дніпро» (готель), Гончар, вічнозелений, минуле,
добраніч, Півні (село), край (дороги), військовий, черговий, вищезазначений. 3 бали
Комментариев нет:
Отправить комментарий