вторник, 2 декабря 2014 г.

Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 11-го класу)

Завдання
ІІІ (обласного) етапу
VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 11-го класу)


1. Напишіть короткий виступ, використовуючи крилаті вислови. Дайте назву виступу.


-        Не забувайте того доброго, що вмієте, а чого не вмієте, того навчайтесь.
(В. Мономах)

-        Усі прагнуть навчати інших, а самі не хочуть учитися.

-        І від добрих учителів не всі добре вчаться.

-        Це ж велика дурість – хотіти говорити, а не хотіти бути зрозумілим.
(Ф. Прокопович)

-        Інакше дивиться на світло орел, а інакше – сова (І. Величковський).

-        Онімій і будь безголосий, доки не схочеш отямитися (І. Вишенський).

-        Не може при добрі той жить, хто хоче злу й добру служить, бо, хтівши догодить обом, він стане злу рабом (І. Франко).

                                                                                                                          12 балів



2. Поясніть правопис слів іншомовного походження, замініть їх українськими відповідниками.

         Інформувати, інкримінація, аномалія, ліміт, ліцензія, візаві, генеалогія, зюйд, департамент, нонсенс, аб’юрація, репрезентація.

                                                                                                                          6 балів



3. Доберіть та запишіть фразеологізми, які відповідають змісту цього висловлювання.

         Я кидаю мої фрази в повітря, як кішок, і впевнений, що вони впадуть на ноги. Це дуже просто, якщо знати закони своєї мови (Т. Готьє).

                                                                                                                          4 бали







4. Напишіть про відомі вам версії щодо етимології слова Україна.

                                                                                                                          3 бали


5. Утворіть і запишіть складне речення, у якому б у ролі підмета були такі слова: варити, хтось. Зробіть повний синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику всій конструкції і компонентам як простим реченням).

                                                                                                                          8 балів


6. Поставте іменники у формах давального й орудного відмінків. Поясніть правопис відмінкових закінчень.

         Любов, мета, листоноша, попіл, мораль, верф.

                                                                                                                          6 балів


7. Продовжіть власними асоціативними рядами поезію І. Драча «Балада золотої цибулини».

«Балада золотої цибулини»
                   (уривки)
                   Вона – золотощока богиня продажних ринків…
                   Вона – малесенька баня підземних церковок…
                   Вона – королева краси сільських світанкових базарів…
Невинна золота фея жорстокого апетиту…
                   Вона – рідна сестра черствого житнього Хліба
                   і близнючка-сестриця біложупанного Часнику…
                   Вона – золота граната у пащу студентського голоду…
                   Мала Жанна д’Арк на всіх англосаксів-мікробів…
                   Чи вона забута, занедбана Цибулина Попелюшка…
                   Вона – золота Весталка з храму Таємниці Буття,
                   зібгана в золотий кулачок переляку…
                   Вона – …………………………………                                 7 балів

Комментариев нет:

Отправить комментарий