вторник, 2 декабря 2014 г.

Завдання ІІІ (обласного) етапу VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (для учнів 6-го класу)


Завдання
ІІІ (обласного) етапу
VІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 6-го класу)


1. Письмово розкрийте зміст вислову (обсяг висловлювання – 12 речень).
         «І хоч на світі сторони чотири, я тут живу, бо я цей край люблю» (Ліна Костенко).
                                                                                                                          12 балів



2. До синонімів розмовної лексики доберіть один літературний відповідник. Два відповідники введіть у речення, зробіть розбір за членами речення та надпишіть частини мови.


§  Плестися, плентатися, плентати, пхатися, телепати, телепатися, тьопати, тюпати, тюпатися, чапати, волоктися, волочитися, повзти – ………

§  Чинуша, чинодрал, канцелярист, крючок, крюк, крючкодер – ………

§  Фокус, номер, штука, каверза, трюк, фіглі, фіглі-міглі, фортель – ………

§  Всипати, вибатожити, випороти, вихворостити, відхльостати, нахльостати, відшкварити, відчухрати – ………

§  Доскіпуватися, винюхувати, добиратися, дізнаватися, промацувати,
прощупувати – ………

§  Чоломкатися, шапкуватися, шапкувати, козиряти – ………

                                                                                                                          6 балів



3. Знайдіть помилки у вживанні форм кличного відмінка, правильні відповіді запишіть.

         Андрюша, дякую тобі.
Олег, про це не може бути й мови.
Мітечка, не варто про це нагадувати.
Юра, цього бути не може.
Надічка, ти помиляєшся.
Заїнька, чи варто про це згадувати?
Моя лапочка, пробач мені.
Дєвочки, як ви мене здивували!

                                                                                                                          4 бали



4. Доберіть до поданих фразеологізмів синоніми-пояснення (одне слово).

         Замилювати очі, за тридевять земель, кури не клюють, прикусити язика, брати гору, вільний птах, на руку ковінька, ні світ ні зоря, кров з молоком, як риба у воді, пекти раків, зарубати на носі, хоч греблю гати, утратити свідомість, пускати півня.

                                                                                                                          5 балів


5. Від поданих словосполучень утворіть складні слова та поясніть особливості їхнього правопису.

         Національний банк, здатний до праці, різні боки, знати край, білий сніг, кілька разів, подібний до лавини, чотири елементи, вимірювати електрику, військова стратегія.

                                                                                                                          5 балів



6. Напишіть, які з українських народних пісень є вашими улюбленими. Яка лексика характерна для народних пісень?

                                                                                                                          5 балів


7. До поданих слів доберіть епітети, які б передавали відчуття смаку, дотику, слуху, нюху, зору (колір).

         Погляд, голос, тиша, слово, смуток.

                                                                                                                          5 балів



Загальна кількість балів за письмовий тур                                                         42

Комментариев нет:

Отправить комментарий